Pełne Polskie Zasady Gry



Wojownicy Odłączonego Imperium



Zestaw Startowy Dungeons & Dragons - Chainmail pozwala ci toczyć bitwy pomiędzy krucjatą ludzi z Thalos i diabolicznymi Gnollami z Naresh, choć to tylko dwie siły walczące o dominację nad Zachodnim Przyziemiem. Możesz wybrać spomiędzy sześciu startowych sił - trzech dobrych i trzech złych. Z kolejnych stron, dowiesz się więcej o każdej z nich.

Znajdziesz tam wprowadzenie do każdej z frakcji, jak również opis każdej z ośmiu dostępnych dla nich figurek. Opisy frakcji dostarczają wiedzy o Odłączonym Imperium a opisy figurek dają informacje przydatne do gry. Możesz użyć tej książeczki, by zaplanować drużynę, którą chcesz zbierać, składać, malować i którą będziesz dowodzić.

Legion Ahmuta



Około 300 lat temu, Ahmut, straszliwy wódz nomadów, poprowadził inwazję na Raville. Pokonał trzy Ravillanskie armie, przynosząc ogień i stal w samo serce ojczyzny elfów. Kres temu zagrożeniu położył znany zabójca Prisca, który poderżnął gardło wodza, w czasie jego snu. Gdy generałowie Ahmuta walczyli o schedę po nim, elfy zdołały pozbierać siły, i wypędzić nomadów z Ravilli.

Ahmut, Zmora Ravilli, gnił w nieoznaczonym grobie przez stulecia, aż do śmierci Boga Wojny. W akcie, w którym niektórzy widzą ostateczną zemstę umierającego boga, Stratis posłał swą włócznię prosto do grobu Ahmuta, przemieniając wiekowy szkielet. Niebiańskie moce artefaktu, ożywiły wodza, który podźwignął się z grobu. Teraz, wystawił legion nieumarłych zmor, i wypuścił go na Odłączone Imperium. Jak można walczyć z samą śmiercią?

Human Death Cleric (Ludzka Kleryczka Śmierci)

Gdy Ahmut powstał z grobu, był sam. Wiedział, że aby wprowadzić w życie swe plany podboju i zemsty, potrzebuje sprzymierzeńców. Znalazł ich szybko, w wyznawcach kultu, poświęconego bogu śmierci, Nerullowi. Czciciele, traktowali Ahmuta jako mesjasza, a on szybko zrobił z tego użytek. Human Death Cleric, to wierna wyznawczyni Nerulla, obecnie w służbie Ahmuta. Zabicie wroga, jest dla niej uświęconym czynem.

Gra: Human Death Cleric to najlepszy wódz Legionu. Z czterema punktami dowodzenia, może wydawać rozkazy nawet Battered Skeletal Trollowi. Jej specjalna zdolność Dotknięcie Śmierci 1 jest skuteczna przeciwko wszystkim innym frakcjom, a Spontaniczne Zadawanie pozwala jej "uleczyć" obrażenia nieumarłych. Kiedy walka staje się zażarta, jej dobra zbroja i obrażenia w walce wręcz pozwalają jej walczyć za dwóch.

Half-Orc Fighter (Wojownik, Pół Ork )

Kult Nerulla, nie bazuje wyłącznie na nekromantach.. Half-Orc Fighter jest tak samo poświęcił się sprawie śmierci. Jeżeli wiernie służy Nerullowi, on nauczy go tajnych technik zabijania kultu. Póki co, dowodzi wojskami Ahmuta w polu, zdobywający wartościowe doświadczenie i wnosząc swą inteligencję, której tak brakuje jego nieumarłym wojskom.

Gra: Half-Orc Fighter, daje ci swoją siłę w walce wręcz. Jako dowódca, może dowolnie manewrować, a jego dwa punkty dowodzenia, czynią go wielce elastycznym.

Battered Skeletal Troll (Zmaltretowany Szkieletowy Troll)

Battered Skeletal Troll, sprawia niemiłą niespodziankę, nieprzyzwyczajonym do stawania twarzą w twarz z ludzkim szkieletem. Łowcy przygód, okaleczyli ciało Trolla ogniem i kwasem, ale kilka rzemieni i zawiasy uczyniły jego szkielet gotowym do działania. Chociaż nie może się regenerować, Battered Skeletal Troll jest nadal strasznym przeciwnikiem.

Gra: Może i jest zmaltretowany, ale ten potwór nadal może zaszkodzić. Battered Skeletal Troll ma specjalną zdolność Przerażający, (Scary), która sprawia że słabsze figurki mogą uciec stając z nim twarzą w twarz. Ma też Zasięg 1'',co powala mu atakować nieprzyjaciół odległych do 1'' Z 4 punktami zdrowia, Battered Skeletal Troll i tak jest odporny, ale jest także stworzeniem szkieletowym co czyni go jeszcze twardszym. Jeżeli trzymasz go z daleka od jednostek z bronią tępą, może on przyjąć ogromne ilości obrażeń i wciąż przeć do przodu.

Slaughterpit Zombie Gnoll (Zombie Gnoll z Jaskini Rzezi)

Nekromancja jest niezwykłym zawodem. To wymaga specjalnych cech osobowości (tj. chęci do zabawiania się op całych wszystkim, co martwe). Jeszcze gorsi są ci, którzy czują mają potrzebę ulepszania natury. Slaughterpit Zombie Gnoll jest wynikiem jednego z szalonych eksperymentów nekromanty. Dwie ludzkie ręce i dodatkowa głowa zostały przyszyte do trupa gnolla, aby uczynić go "lepszym." Skuteczność podwójnej głowy jest dyskusyjna, ale ręce udowodniły swoją zabójczą skuteczność.

Gra: Wypróbuj tą figurkę, jeśli Zombie Tryglodyte ci już nie wystarcza. Slaughterpit Zombie Gnoll nie wygra żadnego wyścigu ze swoją szybkością (3), ale jego zdrowie (6) i nieustraszona natura czyni go trudnym do pokonania. I chociaż jest prawdopodobne, że powali go szarża, to zwykle uda mu się przetrwać, by odwzajemnić się dwoma atakami wręcz.

Halfling Sneak (Halfling Nędzna Kreatura )

Kult Nerulla jest zakazany w cywilizowanych krajach. Żyje w podziemnych społecznościach, gdzie używa się podstępu i morderstwa, by wprowadzać jego drogę. Halfling Sneak, bez skrupułów pracuje dla kultu, ponieważ jego złoto jest tak dobro jak każde inne. Halfling Sneak, jest chytrym oportunistą pragnącym grabić groby i walczyć dla Ahmuta, o ile gaża jest atrakcyjna. Na polu bitwy, Nędzna Kreatura wspiera nieumare jednostki z dystansu i atakuje wręcz.

Gra: Jako niezależna jednostka, Halfling Sneak ma wielką wolność ruchu, a jego specjalna zdolność Krycie Się, utrudnia nieprzyjaciołom ustanowienie linii wzroku .O ile Halfling Sneak jest najlepszy we wspieraniu innych jednostek za pomocą ataku na odległość, jego specjalna zdolność Atak Z Zaskoczenia (Sneak Attack) może stać się decydująca w późniejszych scenach potyczki.

Zombie Tryglodyte (Zombi Tryglodyta)

Kiedy Ahmut i jego siły dotarli do gór, znaleźli w okolicy kilka plemion Tryglodytów . Te niezorganizowane plemiona szybko zostały osaczone i pobite. Zanim krew ociekła z ciał, klerycy Nerulla przekształcili Tryglodytów w żywe trupy. Zombie Tryglodyte jest jednym z tych pechowców. Zabity przez Legion Ahmuta, teraz służy mu po śmierci

Gra: Zombie Tryglodyte jest powolny ale skuteczny. Idzie do przodu, aż usunie z drogi wszystkie przeszkody. Z jego wysokim zdrowiem (6), Zombie Tryglodyte ma duże szansę przyjąć kilka ciosów i nadal narobić sporo szkody.

Skeletal War Dog (Szkieletowy Wojenny Pies)

Nawet zwierzęta nie są odporne na przywołania Ahmuta . Skeletal Wardog to szybki napastnik, idealny do nękania nieprzyjacielskich łuczników. Sfory tych stworzeń, wysuwają się daleko przed Legion, niszcząc wrogie posterunki i zwiadowców. Chociaż całkowicie posłuszne swoim mistrzom i wolne od strachu, nie są bardziej zdolne do słuchania szczegółowych poleceń niż za życia..

Gra: Ze swoją wysoką szybkością (10), Skeletal Wardog powinien być związany walką już w drugiej rundzie gry. Jego szkieletowa natura pozwala mu walczyć twardo, wiążąc walką nieprzyjacielskie jednostki, gdy twoja drużyna wykonuje manewry. Pamiętaj, że Skeletal Wardog jest dziką jednostką, więc rozmieszczaj go tak, by miał w polu widzenia jednostki, które ma zaatakować.

Skeletal Orc (Szkieletowy ork)

Legion Ahmuta, dzieli wspólną granicę z Hordą Drazena. Dwie hordy ścierały się raz za razem z krwawym skutkiem. Drazen nauczył się że to jest konieczne utrzymać pole bitwy, po koncu walki, bo inaczej nieumarli po prostu uzupełnią swe strawy świeżymi trupami. Skeletal Orc jest świadectwem porażki Hordy, a oszczep który go zabił, nadal tkwi w jego klatce piersiowej.

Gra: Czar Magiczny Pocisk 1, jest piętą achillesową Skeletal Orca, więc próbuj trzymać inne jednostki między nim, a nieprzyjacielskimi czarnoksiężnikami. Przeprowadź tę figurkę przez rejon zasięgu włóczni, aż będzie w stanie wdać się w walkę wręcz. Biorąc pod uwagę, że zadaje 2 obrażenia w starciu bezpośrednim, i koszt tak niski jak 6, Skeletal Orc jest udanym zakupem.

Horda Drazena



Głęboko w krajach południa, za Przeklętą Pustynią, ziemia roi się od dzikich humanoidów. W przeszłości, jedynie rozproszone bandy orków i ogrów, przedarły się na północ, aby nękać Ravillę, ale to zmieniło się dramatycznie ze śmiercią Stratisa. Hobgobliński wódz Drazen, zabił trzydziestu ze swego rodzaju, by zdobyć topór boga, po czym użył potęgi broni by uformować ze zwaśnionych plemion, brutalną hordę..

Horda Drazena deptała Przeklętą Pustynię w epicznym marszu zostawiając po sobie tysiące trupów. Jej nieoczekiwany atak wdarł się w miękkie podbrzusze Wolnych Stanów i został zatrzymany dopiero przez czoło armi Thalos. Im dziksze stworzenia pchają się pod sztandar Drazena, tym potężniejsza staje się horda. Drazen nadchodzi, i przynosi burzę.

Hobgoblin Fighter (Hobgoblin )

Drazen nie może prowadzić Hordy w pojedynkę. Polega na swych hobgoblińskich porucznikach, którzy wprowadzają jego wolę, i upewniają się że rozkazy są wykonywane. Hobgoblin Fighter jest wyjątkowym zwolennikiem dyscypliny, który popiera swe rozkazy brutalną siłą. On właśnie sprawia, że różne humanoidalne rasy razem walczą o wspólny cel.

Gra: Hobgoblin Fighter jest twardy w walce wręcz i ma jednorazowy atak na odległość. Chociaż powolny, ma doskonałą zbroję (19). Próbuj trzymać go w polu widzenia jego wojsk, aby mógł im wydawać rozkazy. Jego 3 punkty dowodzenia oznaczają, że może wykonać manewr jedną jednostką, i równocześnie dać innej premię do obrony morale lub ataku.

Orc Druid (Orkaski Druid)

Drazenowi służy potężny kontyngent orkaskich druidów, którzy okazali się kluczowi w udanym przejściu Przeklętej Pustynii. Na pewno nie jest to banda lagodnych pastuchów, ale raczej manifestacja potężnego gniewu natury.Orkaski Druid używa jej potęgi by wdrażać cele Drazena i trzymać przesądne humanoidy w jednej linii.

Gra: Orc Druid jest twardy w walce wręcz, rzuca czar który uzdrawia jego samego i jego sprzymierzeńców, i może rzucać zatrutą strałką. Jego czar oplątanie jest świetny dla stopowania nieprzyjacielskich jednostek do walki wręcz, choć nie jest skuteczny przeciwko łucznikom i rzucającym czary. Z 2 punktami dowodzenia, Orc Druid może też wydawać cenne rozkazy jednostkom.

Owlbear (Niedźwiesowa)

Praca orkaskiego druida, nigdy się nie kończy. Nawet po pomyślnym najeździe na Odłączone Imperium, Orc Druid jest zawsze zajęty znajdowaniem nowych stworzeń do szeregów Hordy. Jednym z ostatnich sukcesów, jest wcielenie kilku sfor Niedźwiesów. Jedna taka, jest warta dziesięciu goblinów. Gobliny zresztą, wiedzą o tym aż nadto dobrze, bo nimi właśnie karmi się Niedźwiesowy w chudych czasach.

Gra: Nie możesz robić z Owlbear nic szczególnego, ale ponieważ ma ona 9 punktów zdrowia, nie musisz też szczególnie się o nią troszczyć. Najsłabszym punktem tej figurki jest trucizna, ale za to jest odporna na czar snu, z powodu swojego wysokiego poziomu. Używanie jej zdolności Rozdzieranie to aż nadto, w wypadku większości nieprzyjaciół, jednak czyni cuda przeciwko takim przeciwnikom, jak Hammerer, czy wszelakie Zombie.

Ogre Trooper (Ogr Żołnież)

Nic nie zastępi dużego, głupiego mięśnia. Drazen odkrył, że ogry są wartościowymi członkami jego hordy. Ogr Trooper jest silna i elastyczna. Ma ona dość inteligencji, by słuchać rozkazów i nie wpada w amok, jak inne jednostki Hordy. Ale najważniejsze jest, że jednak jest zbyt głupia, by zagrozić pozycji hobgoblińskiech przywódców.

Gra: Ogre Trooper jest twarda jak War Ape, i chociaż jest to trudna jednostka, możesz dawać jej rozkazy. Jej obrażenia są zadawane bronią tępą, co czyni ją szczególnie efektywną przeciwko szkieletom. Jej duży rozmiar daje jej także specjalną zdolność Zasięg 1˝, który pozwala jej zadać większości figurek 3 obrażenia, jeszcze zanim wejdzie w ich zasięg.

War Ape (Mapa Bojowa)

Hobgoblińskie plemiona używają mięsożernych małp w walce od niepamiętnych czasów. Wrogowie Hordy mylnie przypisują obecność Wojennych Małp Orkaskim Druidom, ale hobgobliny są ich prawdziwymi panami. Tak naprawdę, to właśnie doświadczenie hobgoblinów sprawia, że Wojenne Małpy są tak dobrymi dowódcami Orc Berserkerów i innych dzikich jednostek. Przed walką, Wojenna Małpa jest wyposażana w dwie straszliwe maszynki do mięsa; nabijane ćwiekami rękawice sprawiają, że Wojenna małpa jest jeszcze bardziej śmiercionośna.

Gra: Wojenna Małpa to twardy wojownik, z atakiem wręcz +6. Niestety jest to dzika jednostka, co oznacza że może poruszać się tylko w kierunku wroga, lub twoich dowódców. Powinno więc trzymać się blisko sprzymierzeńców, by zapewnić im ochronę, lub szarżować w kierunku wroga. Dodatkowy Atak Wręcz sprawia że War Ape może zadać w walce wręcz, imponującą ilość 4 obrażeń.

Orc Berserker

Są takie orki, których nie utrzyma w ryzach nawet dyscyplina hobgoblinów.. Orc Berserker jest jednym z nich. Umieszczenie tego dzikusa w szyku, jest bohaterskim czynem samo w sobie. Kiedy zacznie się walka, Orc Berserker rzuca się naprzód ze swą wielką siekierą w górze. Trzeba przyznać hobgoblinom, że nauczyły się robić z takich szarż maksymalny użytek. Jego nieustraszoność kontrastuje z tchórzostwem typowego orka.

Gra: Orc Berserker ma niski współczynnik zbroi, (12) więc jest podatny na ataki z dystansu. Wprowadzaj go w zasięg walki wręcz tak szybko, jak to możliwe, i niech jego dziki atak zrobi swoje. 3 obrażenia Berserkera powalą większość figurek jednym uderzeniem, a jego 16˝ szarża sprawia, że jest groźny niezależnie od tego w którym miejscu pola bitwy się znajduje.

Goblin Scout (Goblin Zwiadowca)

Hobgobliny rekrutowały najinteligentniejsze najszybsze gobliny aby wykorzystać je w rozpoznaniu. Gobliny Zwiadowcy są oczami i uszami Hordy; właśnie one dostarczają dokładnych danych dla hobgoblińskiech dowódców. Kiedy Goblin Zwiadowca włącza się do walki, jej zdolności snajperskie doskonale uzupełniają dzikość Orc Berserkerów i Wojennych Małp.

Gra: Goblin Zwiadowca jest pełen niespodzianek. Ma ona dobry atak z dystansu, i może zadawać dodatkowa obrażenia w walce wręcz jeżeli pomaga jej jakiś sprzymierzeniec. Jej specjalna zdolność Zwiadowca jest bardzo pomocna na początku walki. Jej neutralność sprawia, że można ją spotkać także w innych drużynach, ku wielkiej rozpaczy Drazena

Goblin Trooper (Goblin Żołnież)

Goblin Trooper zawsze były chłopcem do bicia dzikich humanoidów. Są mniejsze słabsze od innych ras goblinoidalnych, i przetrwali ztylko dzięki swojej wielkiej liczbie i zdolności rozmnażania się. Goblin Żołnierz daje Hordzie przewagę liczebną, ale nie ma wielkich szans, by przetrwać wojnę.

Gra: Goblin trooper jest tak naprawdę mięsem armatnim, ale może okazać się wart swoich 3 punktów. Rzuć jednego do przodu, by przyjął na siebie ataki z dystansu, albo zbierz większą grupę w walce wręcz, aby mogli sobie dawać premię wielu atakujących.. Próbuj trzymać go blisko innych figurek, by się nie martwić się o jego specjalną zdolność Tchórzliwy.

Mordengard



Przez 100 lat, krasnoludy cierpiały pod rządami Hakona, króla Tyrana. Tysiące krasnoludów zapracowywało się na śmierć, budując Iglicę Króla - potężną wieżę nieoficjalnie nazywaną Szczytem Tyrana. W końcu, krasnoludy miały dość i wzniosły rewoltę. Inżynierowie podminowali Szczyt Tyrana, który runął w dół, grzebiąc Króla Tyrana i jego kumpli.

Zwycięscy robotnicy, ustanowili Ludową Republikę Mordengard, nowy kraj odrodzonej rasy. Teraz, Legion Ludowy ruszył w pole, walczyć o wolność krasnoludów. Krasnoludy bronią rewolucji swą brawurą, zręcznością i pomocą broni żywiołów.

Dwarf Fighter (Krasnolud Wojownik)

W Ludowej Republice Mordengard, zręczność i charyzma—nie klika i koligacje—czynią przywódcę. Krasnoludy są pracowici i twardzi, i tylko uczciwy i odważny może przewodzić im w walce. Dwarf Fighter ucieleśnia ideały Mordengard. Ona prowadzi ten lud do walki, bo najlepiej się do tego nadaje.

Gra: Dwarf Fighter jest potężna w walce wręcz, choć porusza się powoli i nie może atakować z dystansu. Chcesz rzucić ją jak najszybciej do walki wręcz, ale próbuj ją osłaniać przez wrogimi atakami z dystansu i szarżami. Jej specjalna zdolność Zaciętość, pozwala jej się szybko uporać ze słabszymi przeciwnikami, a dzięki swej zbroi, (20) może stać jak skała pośród wrogów. Jej 3 punkty dowodzenia pozwalają jej umacniać jednostki w walce.

Dwarf Cleric (Krasnoludzki Kleryk)

Krasnoludy uznają Moradina Kowala Dusz, za założyciela ich rasy i czczą go przed innymi bogami. Kościół Moradina nigdy nie zapomniał o prostym krasnoludzie i popierał rewolucję przeciw Królowi Tyranowi Krasnolud Kleryk przynosi duchową siłę na pola bitew i daje Legionowi Ludu wsparcie Kowala Dusz.

Gra: chociaż nie tak potężny w walce wręcz, jak Dwarf Fighter, ten dowódca (z 3 punktami dowodzenia) nadrabia boskimi czarami i zdolnością odpędzania nieumarłych. Używaj czar Tarcza Wiary +2, by wzmocnić i tak imponującą zbroję figurki w twojej drużynie. Czar Wywolanie Strachu ma krótki zasięg, ale może zmusić nieprzyjaciół do biegania. Krasnolud Kleryk zadaje tylko 1 obrażenia, lecz jest ono obuchowe, więc jest skuteczny przeciwko stworom szkieletowym.

Stone Spike (Kamienny Kolec)

Krasnoludy zawarły przymierze z wieloma stworzeniami z planów elementarnych. Kamienny Kolec, który jest prostym kuzynem Żywiołaka Ziemi, słynie ze swej miażdżącej siły i odporności. Krasnoludy używają w walce Kamiennego Kolca, jako taranu, miażdżącego ośrodki nieprzyjacielskiego oporu.

Gra: Kamienny Kolec daje krasnoludom ciężkie wsparcie. Ma świetną zbroję (18), wysokie zdrowie (5), dodatkowy atak wręcz, i to zadaje 2 punkty (obuchowych) obrażeń na atak. Taką właśnie figurkę, chcesz rzucić na Battered Skeletal Trolla. Uważaj jednak na ataki z dystansu, ponieważ powolny Kamienny Kolec (szybkość 4) musi wykonywać kontrolę morale, schodząc poniżej połowy zdrowia.

Dire Badger (Złowieszczy Borsuk)

Dziwne stworzenia czają się pod górami, i Dire Badger jest jednym z nich. Krasnoludy nigdy nie byli ludem, który zmarnowałby taki potencjał, więc opancerzyli Borsuka i wypuścili go na wroga.. ta bestia wpada w szał w walce, drący wrogów na strzępy w metalowej paszczy, i deptając martwe ciała.

Gra : Wszystko, co trzeba zrobić, to pozwolić Dire Badgerowi wykorzystać chaos, jaki tworzy. Jeśli nie zużyjesz punktu dowodzenia, by zawolać go do nogi, ta bestia naciera prosta na nieprzyjacielu z obnażonymi pazurami. Prowadź za nim bardziej godne zaufania jednostki, które skończą to, co on zaczął.

Dwarf Raider (Krasnolud Najeźdźca)

O ile wiele krasnoludów celuje w walce podziemnej, Krasnolud Najeźdźca jest wytrenowany do walki w górach. Patroluje on górskie rejony Mordengardu, chroni go od potworów i najazdów nieprzyjaciela. Ponieważ używanie technik snajperskich jest typowe dla walk w obszarach granicznych, Krasnolud Najeźdźca jest wytrenowany w używaniu kuszy. Do walki wręcz wybiera tradycyjną broń krasnoludów- oburęczny topór.

Gra: Krasnolud Najeźdźca nie jest najlepszy w walce na dystans, ale ale daje krasnoludom możliwość ostrzału na odleglość. W przeciwieństwie do Wood Elf Scouta, Krasnolud Najeźdźca jest szczęśliwy, kiedy nieprzyjaciele do niego podejdą. Jego dobra zbroja (16), wysoka premia do walki wręcz(+4), i imponujące obrażenia w tejże (2) czynią go efektywnym w zwarciu.

Dwarf Shock Trooper (Krasnolud Żołnież Sił Uderzeniowych)

Dwarf Shock Trooper, używa innego genialnego krasnoludzkiego wynalazku: ołowiogrzmotu. Jest to topór z wydrążeniem w środku, zapieczętowanym ołowiem. Żywiołak powietrza jest wpuszczany do wydrążenia, i zamykany specjalną, ołowianą wtyczką. W walce, Dwarf Shock Trooper wykrzykuje aktywującą formułę która wyłamuje blokadę - wtedy złapane w pułapkę powietrze wylatuje jedyną możliwą drogą - gwałtownie wyrzucając zatyczkę. Podobnie jak Dwarf Scorcher, Dwarf Shock Trooper ma tylko jeden strzał. Po porcji latającego ołowiu, zwykle następuje stara, dobra szarża.

Gra: Jeden strzał Dwarf Shock Troopera zadaje ogromną ilość 3 obuchowych obrażeń, więc mądrze wybieraj swój cel. Próbuj strzelić do nieprzyjacielskiej figurki zanim rozpocznie walkę wręcz z twoimi sprzymierzeńcami, tak abyś uniknął kary za strzelanie w walkę wręcz. Ciężej opancerzony niż Dwarf Schorcher, Dwarf Shock Trooper jest świetnym wojownikiem, nawet gdy jego broń się rozładuje.

Dwarf Legionaire (Krasnolud Legionista)

Stacjonarna armia Mordengard jest znana jako Legion Ludowy. Kiedy wykwalifikowani rzemieślnicy wykłuwają broń i zbroje dla jednostek, Legioniści ćwiczą się w walce. Krasnolud Legionista to twardy bojownik, szczególnie, gdy współpracuje z grupą swych braci. Tak oto jaśnieje w bitwie krasnoludzki duch współpracy.

Gra: Krasnolud Legionista jest twardym gościem. Jego 2 punkty zdrowia sprawiają, że ma sporą zdolność zatrzymywania przeciwników, a jego obuchowe obrażenia czynią go niebezpiecznym dla stworzeń szkieletowych. Często pada ofiarą szarżowania, z powodu jego małej szybkości (3), ale nie zapomnij użyć w czasie marszu jego pojedynczego ataku na odległość.

Dwarf Scorcher (Krasnolud Ogniomiot)

Krasnoludy stworzyły niezwykle nowatorskie bronie żywiołów. Najprostsza z nich, to sparzyczara, gliniany dzban z zamkniętym wewnątrz żywiołem ognia. Kiedy naczynie jest rozbijane, ogień wybucha przed powrotem do wymiaru ognia. Dwarf Scorcher, to odważny ochotnik wystarczająco odważny, by wysunąć się na czoło armi, by razić śmiercionośną bombą. Ma tylko jeden strzał, ale sparzyczara łamała już niejeden szyk bojowy .

Gra: Ta jednostka ma jeden strzał, zadający wiele obrażeń. Celuj w zgrupowania nieprzyjaciół — wszystko w granicach 3˝ od centrum wybuchu też otrzymuje obrażenia. Tylko uważaj, żeby eksplozja nie uszkodziła twoich własnych jednostek! Scorcher, nie celuje w szermierce, ale i na polu bitwy dla nikogo nie zabraknie pracy.

Naresh



100 lata temu, gnolle najeźdźcy zdobyli północno wschodni rejon Ravilli. Jako wyznawcy Pana Otchłani Yeenoghu, gnolle korzystały z demonicznej pomocy. Niektóre z tych demonów łączyły się z gnollami. Jednym z ohydnych produktów takich związków był diabelski Jangir. Ten pół-demon rósł jako oddany kapłan Yeenoghu, a jego charyzma i surowa moc zapewniły mu władzę nad innymi kapłanami Naresh. Kiedy gnolle dziecko przyniosło mu korbacz Boga Wojny jako dar, Jangir zrozumiał, że naprawdę został wybrany.

Z mocą broni i z błogosławieństwem Yeenoghu, Jangir zjednoczył plemiona Naresh i teraz włada nimi jako król - kapłan. Teraz, chce wyrwać serce Ravilli, otworzyć Bramy Otchłani, i sprawić by legion Demonów zatryumfował. Jangir działa w imię Yeenoghu, ale wielu wątpi że kapłan - król pozostawi całą boskość dla swego patrona.

Demonic Gnoll Adept (Gnoll, Demoniczna Adeptka )

W żyłach Demonic Gnoll Adeptki, podobnie jak w żyłach Jangira, płynie krew demonów. Pozostawiwszy tradycyjną dla adeptów rolę duchowego przywódcy plemienia gnolli, teraz przewodzi im w walce na chwałę Yeenoghu. Jest uzdrowicielem i zabójcą, duchowym przewodnikiem i panem wojny. Jak jej Pan Otchłani, tak i ona dzierży złowieszczy korbacz.

Gra: Nawet bez jej czarów i punktów dowodzenia (3), Democic Gnoll Adept jest twarda. Ma ona wysoki współczynnik zbroji (19), zadaje 2 obuchowe obrażenia, i jest oporna na niektóre ataki energii. Używaj jej czarów do wspierania innych twoich jednostek by następnie wyslać ją do walki wręcz, aby zadała ostateczny cios.

Gnoll Ranger (Gnoll Łowca)

Z ich wyostrzonymi zmysłami i zwierzęcym instynktem, gnolle są doskonałymi rangerami. Od założenia Naresh, Gnoll Rangerzy toczyli morderczą wojnę z leśnymni elfamii wśród leśnych konarów. Gnoll Ranger jest doświadczony w wojnie szarpanej, a jego gruby pancerz, nie boi się elfich strzał.

Gra: Gnoll Ranger to wszechstronny wojownik, choć przeciętny dowódca. Z tylko 1 punktem dowodzenia, może tylko przyjąć jednostkę pod rozkazy, ale za to może walczyć skutecznie w walce wręcz i na dystans. Ze zdolnościami Strzał w Dziesiątkę i Dokładny Strzał, świetnie nadaje się do strzelania do pobliskich jednostek związanych walką wręcz. Jego zdolność przegrupowywania uciekających jednostek może być kluczowa pod koniec potyczki.

Abyssal Ravager (Głębinowy Niszczyciel)

Nieludzka żądza demonów, dosięga nie tylko gnolli. Skrzyżowane stworzenia pojawiają się teraz z alarmującą częstotliwością w armiach Naresh. Głębinowy Ravager jest w połowie demonem, w połowie hieną, i w całości paskudą. Trucizna z jego żądła, mrozi serce jego nieprzyjaciół, czyniąc ich absolutnie bezradnymi.

Gra: Abyssal Ravager to trudna jednostka, więc jego naturalnym powołaniem jest szarżowanie, a następnie walka wręcz. Nie jest to jednak problem: jego atak w walce wręcz (+10) i zdrowie (8) są monstrualne, a jego atak jest toksyczny. Z jego zdolnością Scent, Głębinowy Ravager może zwąchać przeciwników, których nie widzi, a jego demoniczna krew czyni go adpornym na wiele ataków energii. Czar Sen jest jedynym zmartwieniem, ale i on, z powodu wysokiej obrony (+6) revengera nie spędzi ci snu z powiek.

Abyssal Maw (Głębinowa Ochyda)

Pan Otchłani Yeenoghu całkowicie poświęcił swą opiekę Jangirowi, więc demony, takie jak Abyssal Maw są częste w armii Naresh. Choć nie tak straszne, jak Abyssal Ravager, Maw są nie mniej występne. Jego całe ciało to zęby i usta - wcielony koszmar. Pożera nieprzyjaciół, którzy okazali najdrobniejszą słabość.

Gra: nie pozwalaj Głębinowy Maw pozostał z tyłu. ma silny atak, ale jest podatny na ataki z dystansu. chcesz wprowadzi go do walki wręcz tak szybko, jak się da. Jedno ukąszenie powali większość nieprzyjacielskich figurek Ponadto, Maw niszczy każdą figurkę, której zdrowie spadło do 0, nie dając jej szansy na powstanie.

Abyssal Skulker (Głębinowy Maruder)

Kolejny dowód wsparcia z czeluści Otchłani - ten demon jest mały ale wredny. Wychodzi przed czoło armii, znajdując i eliminując wrogich zwiadowców i posterunki. Kocha zakradać się do zdobyczy, by rzucić się na nią z pazurami. Jego ofiary rzadko mają czas by ogłosić alarm.

Gra: Ta figurka jest niezależną jednostką, więc zbliżając się do nieprzyjaciela, chętnie korzysta z osłony. Jej wysoka szybkość (8), daje jej przewagę przy szarżowaniu. Chociaż Skulker zadaje tylko 1 obrażenie, jego atak w walce wręcz (+5) niemal gwarantuje częste trafienia.

Gnoll Archer (Gnoll Łuczniczka)

Nie każdy gnoll jest tak sprawny jak Gnoll Ranger, ale tutaj, liczbność przekłada sie na dokładność. Gnolle Łuczniczki są najbardziej efektywne w grupach, używających ognia zaporowego, by przytłoczyć nieprzyjaciół. Gnoll Łuczniczka jest typowym widokiem w drużynach Naresh. Strzela w odpowiedni cel, po czym podchodzi by wspierać kolegów ze swej bandy.

Gra: Gnoll Archer jest użyteczna, kiedy jesteś w defensywie. Może strzelać w nieprzyjaciół gdy się zbliżają, by następnie włączyć się do walki bezpośredniej.

Gnoll Trooper (Gnoll Żołnież)

Podczas Wojny Demonów, gnolle wylały się przez Bramy Otchłani pod sztandarem Yenoghu. Po wojnie, niedobitki uciekły przez góry, i elfy nie spodziewały się napotkać ich ponownie. Teraz starożytni wrogowie elfów znów rosną w siłę. Gnoll Żołnież to tylko jeden z wielu, straż przednia armii Janghira..

Gra: Ten gość jest podstawowym prostakiem w twoich siłach. Trzymaj go przed swoimi bardziej wartościowymi figurkami. Jego zbroja (17) będzie chroniła go od wielu ataków, a twój przeciwnik będzie musiał zużywać wiele punktów dowodzenia na zmianę celów. Ponadto, nawet te najsłabsze gnolle mają 2 punkty zdrowia, więc i termin "prostak" okazuje się względny.

Hiena

Gnolle długo używały zagonów hien, do wspierania swoich jednostek. Łączy je zresztą pokrewieństwo na najbardziej podstawowym poziomie, i gnolle wykorzystuję ten fakt do swych własnych celów. Wiedza Hieny ogranicza się do faktu, że bitwa, równa się świeże mięso, ale to w zupełności wystarczy, by pokazała się od najlepszej strony.

Gra: Hiena są tanią (kosztuje 4) i szybką (prędkość 10), dziką jednostką . Próbuj rozmieścić to tak, aby nieprzyjacielscy łucznicy byli jak najbliżej. Z 3 punktami zdrowia, Hiena może otrzymać obrażenia z dystansu, i wciąż dotrzeć w zasięg walki wręcz.

Ravilla



Po Wojna Demonów , bogowie powierzyli elfom opieką na Bramami Otchłani przez które wylały się szatańskie hordy. Szare elfy potraktowały to bardzo poważnie, budując nowe miasta wokół Bram, by zginąć jako pierwsze, gdyby demony kiedykolwiek przedarły się ponownie. Miasta - państwą stworzyły nowy elfi naród, zwany Ravilla - przymierze ocalałych enklaw leśnych elfów. Ravilla zdominowała region na ponad tysiąc lat, a miasta państwo przekształciły się w elfie imperium..

Ale serie wojen, najazdów, i katastrof, uczyniły spustoszenie w elfich dziedzinach, i powróciły one do swych pierwotnych miast - państw . Tutaj elfy połączył się na nowo, by zgodnie z duchem przodków uderzć na wroga. Dzisiaj, elfy spełniają swój starożytny obowiązek: zapobiegając ponownemu otwarcie Bramy Głęgin. Powiada się, że posiadają długi miecz Stratisa, ale broni nie widziano jeszcze w walce.

Gray Elf Wizard (Szary Elf - Czarodziej)

Elfi czarodzieje to dumny ród, którego historia sięga Wojny Demonów . Elfy powiadają, że sami bogowie nauczyli ich używać magii, i nikt nie może zaprzeczyć, że w miastach szarych elfów znajduje się skarbnica wiedzy magicznej. Doświadczony i zdyscyplinowany Gray Elf Wizard, jest owocem tej wielkiej tradycji. Natchniony wódz dla swoich jednostek, Gray Elf Wizard wspiera swą taktykę czarami przodków.

Gra: Używaj jego punktów dowodzenia (2) by rozdawać premie reszcie tej drużyny i wspierać ich czarami. Magiczny Pocisk 1 i Sen są silnymi czarami, które mogą przechylić szalę zwycięstwa na twą korzyść. Najlepiej trzymać go z dala od walki wręcz, i pozwalać mu rzucać czary z dystansu.

Wood Elf Ranger

Pradawny las leśnych elfów rozciągał się przez tysiące mil. Niestety, podczas chaosu Wojny Demonów nadszeł jego ognisty koniec. Pozostałości tego wielkiego lasu leżą w północnej Ravilli, i tam właśnie leśnie elfy powracają do swych starożytnych dróg. Ich najwięksi wrogowie to gnolle, które wdarły się do leśnej krainy. Wood Elf Ranger jest obrońcą lasu, ekspertem w wojnie szarpanej, i zaprzysiężonym wrogiem swego gnollego odpowiednika.

Gra: Wood Elf Ranger to dobry wybór, jeśli chcesz dodać swej drużynie siły w walce wręcz. Dobrze strzela (atak z dystansu +4) i dobrze współpracuje z Wood Elf Skautem. Posiada też znaczącą specjalną zdolność Dodatkowy Atak Wręcz (Bous Ranged Attack). Jej specjalna zdolność Walka ze Złym Outsiderem (Fight vil Outsider) czyni ją specjalnie skuteczną przeciwko drużynom Naresh. Niestety jej niski Wskaźnik Dowodzenia (1) sprawia, że jest mniej efektywna w wydawaniu rozkazów.

Horned Felldrake (Rogaty Pierzosmok)

W najciemniejszych dniach Wojny Demonów, platynowy smok Bahamut, prowadził swe metaliczne smoki do walki przeciw Legionom Otchłani. Po wojnie spotkał się z grupą elfich arcymagów, i wspólnie uformowali stworzenia znane jako felldraki. Jest dużo różnych rodzajów felldraków, ale wszystkie zostały stworzone, by służyć elfom i bronić ich na wypadek kolejnego wtargnięcia demonów. Horned Felldrake ma na łbie wiele rogów i używa do kłucia wrogów, w czasie szarży. Jeśli ktokolwiek przeżyje takie uderzenie, pada ofiarą trzaskających kłów, lub po prostu zostaje podeptane.

Gra: Jeśli kochasz elfy, ale wolisz najbardziej naturalną walkę - walkę wręcz, Horned Felldrake jest dla ciebie. Z jego szybkością (6) i dewastującym Potężnym Szarżowaniem +2 chcesz jak najszybciej szarżować Horned Felldrakiem do bitwy, by zobaczyć jak wróg ucieka w popłochu.

Centaur Trooper (Centaur Żołnież)

Leśne Elfy, nie żyją same w swym leśnym domu. Wiele leśnych stworzeń, dzieli się hojnymi darami natury najbardziej straszliwe z nich, maszerują na wojnę ramię w ramię z leśnymi elfami. Centaur Trooper jest jednym z takich sprzymierzeńców. Chociaż jest zbyt uparty by nim dowodzić w walce, jego szybkość (10), łucznictwo (atak z dystansu +5), i specjalna zdolność Dodatkowy Atak Wręcz, służą elfom dobrze. Gdy dochodzi do zwarcia, Centaur Trooper wyciąga oba miecze i zaczyna kosić krwawe żniwo.

Gra: Atak z dystansu Centaur Troopera zadaje 2 obrażenia, tak strzelanie jest dla niego ważną taktyką. Tak samo dobrze sprawuje się w walce wręcz, więc nie bój się nim szarżować, gdy potrzebujesz zadać bezpośredni cios.. Jego jedyną słabą stroną, jest niska zbroja (13), więc staraj się szarżować zanim ktoś cię ubiegnie.

Gray Elf Warsinger (Pieśniarz Bojowy Szarych Elfów)

Szare elfy mają głębokie tradycje kulturalne. Wiele gałęzi sztuki kwitnie w ich miastach, a najbardziej ukochaną z nich jest pieśń. Gray Elf Warsinger, to jednak nie tylko, artystka. Jej zadaniem jest wzbudzanie dzielności i bohaterstwa na polach bitew, by wojenny duch zapłonął w każdym elfim sercu. Gdy deszcz strzał spada wokół niej, a okrzyki walki wypełniają powietrze, Gray Elf Warsinger wymawia cudowne słowo, i jej bracia zaczynają walczyć z za dwóch.

Gra: Gray Elf Warsinger i Wood Elf Scout są dla siebie stworzeni. Jedna Gray Elf Warsinger i kilku Wood Elf Skautów czynią straszliwą mieszankę. Specjalna zdolność Warsinger, Dodaj Odwagi +2, daje wszystkim pobliskim sprzymierzeńcom premię w ataku, i może ona użyć swego łuku, by wesprzeć elfi atak z dystansu.

Wood Elf Scout (Szary Elf, Zwiadowca)

Bez pomocy szarych elfów, leśne elfy spotkaliby straszny koniec podczas Wojny Demonów. Gdy potężny pożar się skończył, leśne elfy obiecały pomóc swym szarym pobratymcom, gdy Ravilla wyruszyła na wojnę. Odtąd, Dębowe Drużyny leśnych elfów wiernie służyły szarym elfom w boju. Wood Elf Scout, jądro Dębowej Drużyny, jest gotów ustrzelić wrogów Ravilli ze swego ręcznie wykonanego długiego łuku..

Gra: Wood Elf Scout może strzelić dwa razy, jeśli się nie porusza. Umieść ją w ukryciu a następnie zacznij strzelać. Nie jest najlepsza w walce wręcz, ale jej ataki z dystansu powinny unieszkodliwić większość przeciwników zanim do niej dojdzie. Szybkie jednostki są niebezpiecznym przeciwnikiem Wood Elf Scoutów, więc strzeż się wrogów jak Hieny i Skeletal War Dogi. Kiedy walka staje się bliska i oko w oko, nie zapomnij użyć jej zdolności Strzał W Dziesiątkę +2.

Gray Elf Duelist (Szary Elf Szermierz)

Miasta szarych elfów zamieszkuje kilka społeczności. Każda z nich wybiera inną broń i styl walki, a konkurencja pomiędzy nimi jest zaciekła. I tak jak różne społeczności dążą do wysokiego prestiżu na rodzimym gruncie - tak samo rośnie ilość tych, którzy pragną wypróbować siły na polu bitwy Gray Elf Duelist to członek Stowarzyszenia Północnego Wiatru, specjalizujący się w mieczu o dwóch ostrzach.

Gra: Gray Elf Duelist jest dosyć wszechstronny. Jest niezależną jednostką , czyli możesz nią dowolnie manewrować. Świetnie się nadaje do dobijania powalonych figurek. może też rzucać sztylety z krótkiego dystansu. Kiedy rozpocznie walkę wręcz, jego Dodatkowy Atak wręcz jest sporą korzyścią.

Crested Felldrake (Pierzosmok Grzebieniowy)

Crested Felldrake to najbardziej rozpowszechniony rodzaj felldraków. Nie tak potężne jak ich rogaci bracia, za to szybkie i wredne. Dowódcy szarych elfów używają ich do patrolowanie granic i pościgu za uciekającym nieprzyjacielem. Crested Felldraki na przestrzeni wieków udowodniły swoją skuteczność.

Gra: Crested Felldrake daje elfom swą siłę w walce wręcz. Zapamiętaj że to trudna jednostka ale nie dzika . Oznacza to, że mogą trzymać pozycję, zanim rzucisz je do kontrataku. Ich szybkość (8) szybko pozwala im szybko dotrzeć w zasięg walki wręcz, a ich zdrowie (3) pozwala im się w niej utrzymać.

Thalos



Gdy elfy Ravilli tworzyły swe imperium, czoło ich armii, odrzuciło pobliskie ludzkie plemiona. Dumni ludzie, woleli raczej uciec na zachód, niż przyjąć elfią dominację. Zjednoczone przez przywództwo Wodza Almiry, ludzkie plemiona dokonały najazdu ogromnej wyspy blisko wybrzeża. Miejsce było opanowane przez koboldy, ale z pomocą gnomów ludzie zniszczyli koboldy po krwawej wojnie. Następnie umocnili wyspę, by zabezpieczyć się przed nieuchronnym atakiem elfów. Tak oto powstała granica elfiej ekspansji, a ludzki ród mógł trwać. .

Obecna królowa, Almira XXI, potomkini Thaloskiego przywódcy, użyła potęgi morza, by dokonać najazdu na kontynent. Nie pozwoliła narodowi zapomnieć o marzeniach odbicia starożytnej ludzkiej ojczyzny, i posłała paladynów i maszyny wojenne na wielką krucjatę.

Human Paladin (Ludzki Paladyn)

Królowa Almira I z Thalos była zdeklarowaną czcicielką Matki Tarczy, i ona właśnie przekazała tą wiarę innym wyznawcom. Thalosi nadal wierzą, że tylko ochrona Tarczy Matki pozwoliła im uciec przed armią Ravilli. Human Paladin jest stróżem rodzaju ludzkiego, i rycerzem Matki Tarczy. Kiedy wielu jej braci Palladynów wyruszyło na poszukiwanie tarczy Stratisa, ona prowadzi Armię Sprawiedliwości Jej Wysokości, w krucjacie aby odzyskać starożytną ojczyznę, dla królowej, kraju, i bogini.

Gra: Human Paladin jest ostoją twej drużyny, ze swą potężną zbroją (19) i dobrym zdrowiem (3). Nigdy nie ucieka, i przyznaje pobliskim figurkom premię do morale i obrony przed Strachem. Z 5 punktami dowodzenia, jest najlepszym liderem opisanym w tej książeczce. Często wlecze się za innymi jednostkami z powodu swej małej szybkości (4), ale posiadanie tak potężnego szermierza w odwodzie, może być kluczowe.

Human Sorcerer (Ludzki Czarnoksiężnik)

O ile elfy odrzuciły czary jako narzędzie demonicznych sił, o tyle ludzie traktują je jako dar od bogów. Ludzcy Czarnoksiężnicy dowodzą, że elfy nie mają dowodów, że czary są złe, oprócz starych uprzedzeń. Human Sorcerer typowym widokiem w armiach Thalos. Poświęcił swą magię słusznej sprawie, ufny w błogosławieństwo Matki Tarczy.

Gra: Human Sorcerer jest świetnym snajperem. Jego czar Magiczny Pocisk 1 może uderzyć w dowolny cel w zasięgu, i jest szczególnie śmiercionośny w połączeniu z dowódczymi umiejętnościami Human Paladina. Zbroja.Human Sorcerera (11) jest słaba, więc trzymajmy go w ukryciu, lub dajmy mu Human Glaivera do ochrony.

Hammerer

Od finału wojny gnomów z koboldami, gnomy zmieniły pierwotne labirynty koboldów w imponującą zbrojownię narodu Thalos. Oprócz produkcji zwykłej broni dla ludzkich żołnierzy, gnomy używają tajnych technik do tworzenia maszyn wojennych. Choć Hammerer jest jednym z mniejszych tworów tego rodzaju, i tak jest całkiem skuteczny. Chociaż reaguje powolnie, może zadać ogromne obrażenia za pomocą swych potężnych ataków.

Gra: Ponieważ to jest jednostka której nie da się przegrupować, nie licz że będzie wygrywał dla ciebie bitwy, ale jeśli szczęście w rzucaniu kością ci sprzyja - potrafi zmasakrować wroga. Sprytniejsi przeciwnicy spróbują zignorować Hammerera , więc spróbuj ich zmusić, by przyszli do ciebie. Na przykład, jeśli zaparkujesz Hammerera na środku pola bitwy - przeciwnik prędzej czy później będzie musia się nim zająć, a z jego przerażającą zbroją (21), potrwa to dość długo by zadał kilka śmiercionośnych ciosów (Obrażenia 4).

Gnom Infiltrator (Gnom Infiltrator)

Armia Almiry I, wypędziła pierwotnych koboldzich mieszkańców Thalos pod ziemię . Chociaż wojna wydawała się wygrana, koboldy ponownie wychynęły ze swoich nor w wielkiej liczbie zaledwie 50 lat później. O ile ludzie mogliby pokonywać koboldy na powierzchni, byli po prostu zbyt duzi by wytropić je w podziemnych legowiskach. By rozwiązać problem, Królowa Almira II pozwoliła osiedlić się w Thalos dużej społeczności gnomów. Toczyły one bezlitosną podziemną wojnę która doprowadziła do ostatecznej zagłady koboldów. Od tego czasu, gnomy były cenionymi obywatelami Thalos. Gnom Infiltrator jest w armi szermierzem i strzelcem. Jego diabelnie pomysłowa powtarzalna kusza produkuje grad ognia, którego boją się szczególnie gobliny i im podobni.

Gra: O ile Human Marine najlepiej trzymać na dystans, Gnom Infiltrator daje bliskie wsparcie. Jego dobra zbroja (16) i zdrowie (2) chronią go względnie dobrze, i on może strzelać do walki wręcz bez kar. Ponadto, poruszyć i strzelić ze swej kuszy, więc celuje w taktyce wojny szarpanej.

Human Glaiver (Ludzki Mieczownik)

Armie Thalos wybierają miecz w walce. Jest jednakowo przydatny na ziemi i na morzu i jest równie potrzebny pojedynczej jednostce, co oddziałowi. Human Glaiver jest świetnie wytrenowanym żołnierzem, biegłym w używaniu tej broni w ataku i obronie.

Gra: Ta figurka ma specjalną zdolność Reach 1 i zadaje 2 obrażenia — paskudna kombinacja. Nawet, kiedy nieprzyjaciele dojdą wreszcie do Human Glaivera, wykonuje on wcześniej atak okazji przeciwko nim, chyba że też mają tę zdolność. Dobre zdrowie (2) i atak walki wręcz (+4) sprawiają, że jest twardym żołnieżem.

Human Swiftwing Disciple (Ludzka Nowicjuszka Braci Szybkich)

W centrum wyspy Thalos, znajduje się niewielki łańcuch górski. Podczas lat pokoju, po drugiej wojnie z koboldami, ludzcy asceci wędrowali w góry by szukać duchowego oświecenia. Kilka sekt wybudowało klasztory na niedostępnych szczytach. Najstarsza z nich to Sekta Szybkich. Jej członkowie rozwinęli swój własny styl walki wręcz, obserwując ptaki. Human Swiftwing Disciple jest nowicjuszką tej sekty, która zeszła z gór by odpowiedzieć na wołanie Królowej.

Gra: Human Swiftwing Disciple ma wiele zdolności. Jest bardzo mobilna (szybkość 6), i niezależna, co składa się na fakt, że skutecznie przyczynia się do dawania premii wielokrotnych atakujących. Jej specjalna zdolność Tumbe (Czołganie), pozwala prześlizgnąć się pomiędzy twardszymi przeciwnikami, by dobrać się do wrogich czarodziejów lub łuczników, a jej Mrożący Atak może zmienić losy walki. Atakuje nagą pięścią, zadając obuchowe obrażenia, posiada także jednorazowy atak z dystansu.

Human Marine (Ludzka Piechota Morska)

Thalosi kontrolują drogi morskie za pomocą swojej potężnej floty. Na każdym okręcie wojennym znajduje się kontyngent Human Marines, wytrenowanych w używaniu kuszy. W czasie działań blisko wybrzeża, armia często wspomaga się małymi jednostkami Human Marines. Ich szybkość i daleki zasięg broni strzeleckiej, były kluczowe w wielu walkach. Human Marine jest twardym bojownikiem, mogącym walczyć w każdym terenie

Gra: Ludzki Marynarz daje Thalosom wsparcie ognia z dystansu. Choć najchętniej używa kuszy, chętnie zakrada się też do wrogów, którzy są odsłonięci. Ponadto, Human Marine jest jednostką neutralną, więc można go łatwo spotkać w innych drużynach, włączając w to złe. Zaiste, życie na morzu rzuca marynarza do różnych portów.

Human Conscript (Ludzki Poborowy)

O ile wysoce umotywowane jednostki są najbardziej pożądane w każdej armii, czasem Thalosi potrzebują po prostu świeżego mięsa do uzupełnienia swych szeregów. Kiedy Królowa Almira ogłosiła wielką krucjatę, na jej wołanie odpowiedziały tysiące. Jako że liczba ochotników spadła, i wojna wciąż nie była rozstrzygnięta, królowa po cichu poleciła rozpocząć pobór, by utrzymać siłę armii. Human Conscript to słaby chłop, zabrany z jakiejś bezimiennej wsi. Jeśli przetrwa kilka bitew, może nauczyć się jak używać włóczni.

Gra: Ludzcy Rekruci mogą być niewprawnymi chłopami, ale zdolny gracz może używać ich by rozproszyć, związać walką, czy choćby opóźnić przeciwnika. Rekrut nie może otrzymywać rozkazów, ale pamiętaj że zawsze może wybrać stanie (w odróżnieniu od dzikich jednostek). A najważniejsze, że prawie nic nie kosztuje (żałosne 2 punkty!).


Spis figurek Chainmail
Figurki z C# to dowódcy z # punktami dowodzenia.

Legion Ahmuta

Nazwa                  Koszt
  • Human Death Cleric (C4) 14
  • Half-Orc Fighter (C2) 13
  • Battered Skeletal Troll 22
  • Slaughterpit Zombie Gnoll 15
  • Halfling Sneak 10
  • Zombie Troglodyte 10
  • Skeletal War Dog 7
  • Skeletal Orc 6

    Horda Drazena

    Nazwa                  Koszt
  • Hobgoblin Fighter (C3) 15
  • Orc Druid (C2) 12
  • Owlbear 27
  • Ogre Trooper 20
  • War Ape 14
  • Orc Berserker 10
  • Goblin Scout 6
  • Goblin Trooper 3

    Mordengard

    Nazwa                  Koszt
  • Dwarf Fighter (C3) 16
  • Dwarf Cleric (C3) 14
  • Stone Spike 16
  • Dire Badger 15
  • Dwarf Raider 11
  • Dwarf Shock Trooper 6
  • Dwarf Legionnaire 5
  • Dwarf Scorcher 5

    Naresh

    Nazwa                  Koszt
  • Demonic Gnoll Adept (C3) 15
  • Gnoll Ranger (C1) 16
  • Abyssal Ravager 25
  • Abyssal Maw 8
  • Abyssal Skulker 7
  • Gnoll Archer 7
  • Gnoll Trooper 5
  • Hyena 4

    Ravilla

    Nazwa                  Koszt
  • Gray Elf Wizard (C2) 15
  • Wood Elf Ranger (C1) 12
  • Horned Felldrake 21
  • Centaur Trooper 19
  • Gray Elf Warsinger 9
  • Wood Elf Scout 9
  • Gray Elf Duelist 8
  • Crested Felldrake 6

    Thalos

    Nazwa                  Koszt
  • Human Paladin (C5) 17
  • Human Sorcerer (C2) 22
  • Hammerer 22
  • Gnome Infiltrator 8
  • Human Glaiver 8
  • Human Swiftwing Disciple 7
  • Human Marine 5
  • Human Conscript 2