Aktualności
Czym są Star Wars Miniatures?
Rozszerzenia

Zasady
- Zasady
- Errata
Zasoby
- Scenariusze
- Linki

Czym jest Star Wars RPG?

Star Wars TCG (WotC)
Star Wars CCG (Decipher)

Forum Star Wars

Łowy Vadera. Scenariusz oparty na rozszerzeniu Revange of the Sith


autor: Sterling Hershey. Tłumaczenia by abbs

"A young Jedi named Darth Vader who was a pupil of mine until he turned to evil help the Empire hunt down and destroyer the Jedi Knights."
"(Młody Jedi, Darth Vader, mój uczeń, stanął po stronie zła. Pomagał Imperium tropić i niszczyć rycerzy Jedi.)"


Rozkaz 66 spowodował śmierć wielu Jedi, ale nie wszyscy ulegli początkowej "nawałnicy”. Ci, którzy przeżyli rozpierzchli się i ukryli, świadomi tego, iż nawet w najodleglejszych częściach galaktyki ich obecność może zostać odnotowana, a odpowiednie władze zostaną poinformowane. Izolacja nie gwarantowała przetrwania.

Dopóki wszyscy Jedi nie zostali zniszczeni zadanie Vadera nie było zakończone. Ścigał Jedi, kiedy tylko ujawnili gdzieś swoja obecność i tak jeden po drugim Jedi upadali.


W tym scenariuszu Vader i jego żołnierze klony dokonują abordażu statku lecącego w stronę Światów Jądra. Napadnięci zmuszeni są podjąć walkę. Drogę ucieczki blokują imperialne jednostki. Scenariusz ten przedstawia spotkanie Vadera z jednym z ocalałych Jedi. Jedi reprezentuje figurka Shaak  Ti, lub inny członek zakonu wybrany przez Ciebie. Możecie tez stworzyć własne starcie między Vaderem a Jedi, używając własnych składów jednostek i własnych map tak jak jest to przedstawione w Alternatywnych ustawieniach poniżej.

W scenariuszu wykorzystujemy mapę dołączoną do startera "Zemsty Sithów”. Figurki potrzebne do tej misji znajdują się zarówno w starterze jak i w boosterach Zemsty Sithów.





Rozstawienie Republiki

Siły Republiki składają się z Shaak Ti, republikańskich żołnierzy i postaci niezależnych. Suma wartości postaci nie może przekraczać 100pkt., Jeśli zdecydujecie się nie korzystać z przedstawionego poniżej składu, zbudujcie swój własny, korzystając z rozdziału Alternatywne ustawienia.

Miejsce startu republikańskich sił zaznaczono na mapie na kolor czerwony.

Area A: Shaak Ti

Area B: Alderaan Trooper, Human Mercenary, Nautolan Soldier, Zabrak Fringer

Drużyna 1                
Shaak Ti                            24        
Alderaan Trooper               6        
Human Mercenary             11        
Nautolan Soldier                  8
Zabrak Fringer                   11
        
Drużyna 2                
Gotal Fringer                        9        
Polis Massa Medic               9        
Utapaun Soldier                 10        
Wookiee Berserker            12        
Razem                            100


Warunki zwycięstwa Republiki

Republika wygrywa, gdy wszystkie imperialne postacie zostaną zlikwidowane.


Rozstawienie Imperium

W skład sił Imperium wchodzi Darth Vader, Clone Trooper Commander i "zwykli”Clone trooper. Suma punktów nie powinna przekraczać 96. Jeśli gracz "imperialny” nie zgadza się z takimi ustawieniami może zbudować swoją własna drużynę korzystając z podpowiedzi umieszczonych w Alternatywnych ustawieniach.

Miejscem startu sił imperialnych jest Area C zaznaczona na mapie na kolor niebieski.

Area C: Clone Trooper Commander and Clone Troopers

Drużyna 1                
1 Clone Trooper Commander             13        
4 Clone Trooper                                 36
        
Drużyna 2                
Darth Vader                                       47        
Razem                                              96


Warunki zwycięstwa Imperium

Gracz walczący po stronie imperium zwycięży, gdy pokona postać Jedi.



Specjalne zasady scenariusza

Order 66 (Rozkaz 66): Gracz imperialny może wykorzystywać postacie wykorzystujące Rozkaz 66. (Rozkaz ten jest umieszczony na karcie postaci jako specjalne zdolność).

Battle Damage (Zniszczenia bitewne): Statek, na którym dzieje się akcja scenariusza jest poważnie uszkodzony. Dym zasłania pole widzenia ograniczając linię widoczności do sześciu pól.

Protect the Jedi (Bronić Jedi!): Na początku trzeciej rundy drużyna 2 Republiki przybywa z pomocą ochronie Jedi. Gracz kierujący poczynaniami Republiki może wybrać miejsce, z którego druga drużyna będzie startować. Do wyboru są trzy wejścia znajdujące się na "północnym” krańcu mapy: Commander center, Blast Door lub korytarz wejściowy miedzy nimi. Należy również pamiętać, aby umieszczone figurki znajdowały się jak najbliżej krawędzi mapy.

Target Sighted (Cel namierzony): Zanim Vader wejdzie na statek klony muszą potwierdzić obecność Jedi. Vader wchodzi do gry na początku następnej rundy po spostrzeżeniu Jedi. Postać Jedi zostanie spostrzeżona, jeśli stanie lub przejdzie w odległości sześciu pół od jakiejkolwiek postaci Imperialnej. Vader zaczyna gre z tej samej lokalizacji, co klony.(Area C).

I Have Been Waiting For You (Czekałem na Ciebie):  Jedi jest przygotowany na konfrontacje z Vader’em. Dlatego też Republikański gracz może zdecydować się na zamianę jednej z Mocy postaci Jedi na Lightsaber Riposte (Miecz Świetlny-Riposta). Zmiana musi zostać zadeklarowana na początku rozgrywki. Jeśli gracz zapomni o tym, wykorzystuje tylko podstawowe umiejętności postaci.

[Lightsaber Riposte (Miecz Świetlny-Riposta): (Moc; 1 punkt Mocy) Gdy postać używająca tej Mocy zostanie trafiona w Walce Wręcz, może wykonać natychmiastowy atak przeciw atakującemu. Musisz zdecydować o użyciu tej Mocy natychmiast po ataku.]


Alternatywne ustawienia

Scenariusz ten działa również z innymi mapami i składami drużyn, stwórzcie swoją własną grę kierując się poniższymi zasadami.

1.Stwórz swoja drużynę

Republika:
- Wybierz jedna postać Jedi z dodatków "Zemsty Sithów” lub "Ataku Klonów”. W tym scenariuszu udziału brać nie może Yoda i Obi Wan Kenobi.
- Wybierz swoje pozostałe jednostki z frakcji Republikańskiej lub Neutralnej. Postacie specjalne i klony nie SA dostępne w tym scenariuszu. Łączna suma kosztu postaci nie powinna przekraczać 100pkt.

Imperium:
- Wybierz dowolna wersje postaci Darth’a Vader’a, możesz nawet użyć figurki  Anakin Skywalker, Sith Apprentice
- Dobierz resztę swojej drużyny wykorzystując żołnierzy klonów lub szturmowców imperium, dobierając ich do wersji postaci Darth Vader’a nie dopuszczając do mieszania się er gry. Na przykład: Można użyć  Darth Vader, Sith Lord z Clone Troopers (dowolne klony z dodatków "Zemsta Sith” i "Atak Klonów”. Jeśli używasz Ery Imperialnej (dodatek Rebel Storm) możesz użyć dowolnego typu szturmowca. Należy pamiętać, aby tylko jedna postać, wyłączając postać Vader’a posiadała efekt dowódczy (Commander effect) . Łączny koszt sił Imperialnych nie może przekroczyć 100pkt.

2. Wybierz mapę

Gracz kierujący poczynaniami republiki wybiera dowolna mapę zawierającą do czterech dużych i dowolna liczbę małych płytek terenu.

3 Wybierz lokacje startowe

Gracze wybierają swoje własne lokacje startowe.

- Postacie Republiki muszą startować z pokoju lub lokalizacji podobnej do pokoju minimalnie cztery na cztery pola. drużyna 1 Republiki zaczyna właśnie stąd.

- Postacie Imperium muszą startować z "wejścia” lub korytarza, nie mogą mieć w zasięgu wzroku sił republiki.

4. Użyj tych samych zasad zwycięstwa jak powyżej i ty samych zasad specjalnych scenariusza.

Jeśli jednak obaj gracze się zgodzą można zrezygnowac z efektu zniszczeń bitewnych (Battle Damage). Pamiętać i tak musimy o tym, że drużyna 2 Republiki wchodzi na planszę po przeciwnej stronie niż Imperium.