Warning: file_get_contents(http://wklej.org/hash/21ed0dc082b/txt/) [function.file-get-contents]: failed to open stream: Connection refused in /yugioh/include.php on line 168
ISA - Yu-Gi-Oh! - Talia - Karty Potworów


   Aktualności
   O Yu-Gi-Oh!
   Talia
   Trening
   Instrukcja
   Zasady Turniejowe
   Forum


 Inne strony ISA... odwiedź

  Strona główna
  Magic: the Gathering
  Władca Pierścieni
  Yu-Gi-Oh!
  Mage Knight
  MechWarrior
  HeroClix
  Pirates of the Spanish Main
  Star Wars Miniatures
  Dungeons & Dragons
  Shadowrun
  Książki
  RPG
  Sklepik
  Forum
  Firma
Karty Potworów   Karty Magii   Karty Pułapek   

Zawartość
Dostępne będą dwie talie Startowe: talia YUGI i talia KAIBA. Składają się one z:

  • 50 kart, w tym:
    • Karty Potworów
    • Karty Magii
    • Karty Pułapek
    • 3 karty foliowane

  • oficjalna książka z zasadami
  • 1 Pole Pojedynku.


Cel gry
Celem Kolekcjonerskiej Gry Karcianej Yu-Gi-Oh! jest wygrana w pojedynku z przeciwnikiem.

Karty
Trzema głównymi rodzajami kart w Yu-Gi-Oh! są: Karty Potworów, Karty Magii i Karty Pułapek. Oprócz tego, każdy typ kart jest jeszcze podzielony na podkategorie. Na razie przeczytaj sobie opisy kart. Gdy zaznajomisz się z Fazami Gry (str. 22 w książce zasad), zrozumiesz jaką rolę odgrywają poszczególne karty.

Ważne! W każdym momencie, gdy zasady z książki zasad stoją w sprzeczności z zasadą zapisaną na karcie Yu-Gi-Oh!, ważniejsza jest zasada z karty.


Karty Potworów

Karta Potwora to podstawowa karta, którą atakuje się przeciwnika. Karty Potworów dzielone są ze względu na Typ i Atrybuty (Type i Attribute). Jest 20 różnych Typów i 6 różnych Atrybutów. Typ i Atrybuty mają wpływ na umiejętności Ataku i Obrony (Attack i Defend) każdego potwora. Siła potwora wyznaczana jest przez jego Poziom (Level) (liczba gwiazdek w prawym-górnym rogu karty Potwora). Karta Potwora ma kolory ŻÓŁTY.




Karty normalnych potworów

Typy: Smok * Czarownik * Zombi * Wojownik * Bestia-Wojownik * Bestia * Skrzydlata Bestia * Zły Duch * Wróżka * Insekt * Dinozaur * Gad * Ryba * Wąż Morski * Maszyna * Grom * Woda * Ogień * Skała * Roślina

Atrybuty:

  
Karty Potworów Połączonych (Fusion Monsters)

"Połączenie" oznacza użycie 2 lub więcej Kart Potworów razem z Kartą Magii "Polymerization" (Polimeryzacja), do stworzenia nowego potwora, przedstawianego przez Kartę Potwora Połączonego. Każdy Potwór Połączony ma na sobie wymienione potwory niezbędne do stworzenia go (potwory składniki połączenia) i określony jest jeszcze słowem "Fusion" obok swojego Typu. Kolorem Kart Potworów Połączonych jest FIOLETOWY. Kliknij tutaj, aby przeczytać zasady dotyczące Kart Potworów Połączonych.

Talia Połączenia, to grupa Kart Potworów Połączonych, którym powiodło się Połączenie (Fusion). Gdy wykonywane jest Połączenie, potwory Połączone nie są dociągane, ale dobierane z Talii Połączenia. Talia Połączenia powinna być odseparowana od Talii i ułożona zakryta, w Obszarze Talii Połączenia (Fusion Deck Zone) na Polu Pojedynku (Duel Field). Pamiętaj, że karty z Talii Połączenia nie wliczają się do limitu minimum 40 kart Talii.


Karty Potworów Rytualnych

Karty Potworów Rytualnych to ciekawe urozmaicenie gry w Yu-Gi-Oh!, które zostanie wprowadzone w przyszłych dodatkach. Potwory Rytualne NIE SĄ dołączone do Talii Startowych. Karta Potwora Rytualnego to specjalny potwór, którego można przywołać na pole, tylko gdy dysponuje się odpowiednią Kartą Magii Rytualnej i Kartą Potwora wymaganą do wypełnienia warunków, określanych jako Danina (Tribute), opisanych na Karcie Magii Rytualnej, w twoim ręku lub na stole. Karty Potworów Rytualnych mają kolor NIEBIESKI.
Kliknij tutaj, aby przeczytać zasady dotyczące Kart Potworów Rytualnych.

Uwaga: Karty Potworów Rytualnych są umieszczane w Talii, NIE w Talii Połączenia. Dlatego liczą się limitu minimum 40 kart w Talii.




Karty Potworów Efektowych (Effect Monster Cards)

Karty Potworów, które posiadają magiczne efekty zwane są Kartami Potworów Efektowych. Szeroka gama Efektów jest podzielona na typy, wymienione tutaj. Szczegóły dotyczące efektów, znajdziesz w zasadach wydrukowanych na danej karcie. Każdy Potwór Efektowy ma kolor POMARAŃCZOWY.

Znaczniki Potworów (Monster Tokens)

Znaczniki Potworów pojawią się w grze w następnych dodatkach i będą używane ZAMIAST Kart Potworów. Znaczniki reprezentują potwory, które pojawiły się na polu w rezultacie działania jakiejś karty. Jako, że nie są to karty, nie włącza się ich do Talii (Tworzenie Talii; Deck Construction, str. 34).

Jako Znaczników Potworów, można używać monet lub czegoś podobnego (o ile można wskazać tym Attack Position (awers) lub Defense Position (rewers)). Gdy Znacznik Potwora wchodzi do gry umieszczany jest w Strefie Kart Potworów (Monster Card Zone), na Polu Pojedynku (Duel Field). Gdy Znacznik zostaje zniszczony, po prostu usuwa się go ze stołu.

Uwaga: Znaczniki Potworów liczą się do limitu 5 kart w Strefie Kart Potworów.